Sunday, November 15, 2015

Alhamdulillah.. Syukur..

Bismillahirahmanirrahim..

Salam..

Lama da tak menulis, sibuk dengan dunia yg makin sibuk ni.. pas kahwin macam2 berlaku, suka duka hidup, suami tetap disisi, skrg alhamdulillah kami telah bertiga.. Muhammad Iqbal Rizqi nama diberi, pelengkap chenta aei dan apis.. Macam2 dugaan yg Allah SWT bagi, tp tetap bagi rezeki yang tak terhingga pada kami.

Jom kita berkenalan ngn Iqbal Rizqi...

Maksud Nama:

Muhammad - Yang Terpuji, Dirahmati
Iqbal            -  Kejayaan, Pujangga Muslim, Kemajuan
Rizqi            - Rezeki kurnian Allah

Puas jugaklah ibu ngn abah nak cari nama tu, hihi.. iqbal abh yg bagi, rizqi ibu yang bagi.. so bila gabung jadilah Muhammad Iqbal Rizqi...

Newborn Iqbal Rizqi
Masa mengandungkan iqbal alhamdulillah, tak banyak ragam anak ibu ni, ibu tak muntah-muntah cuma teringin sangat makan buah delima, dapat gak makan.. masa nak bersalin je ada masalah skit, doc kata baby mcm besar so kena cezer.. tp dia kuar takla besar sgt, 3.5kg je.. hihi.

First time kuar jln ngn iqbal..














Pas bersalin berpantang di Melaka je, umah mak aei, first time berpantangkan byk benda nk kena belajar, iqbal ada nangis mlm skit la, tapi lama2 dia ok dan dapat sesuaikan dengan keadaan.. Encik suami banyak membantu.. Rasa dihargai dan disayangi sangat.. Alhamdulillah dikurniakan suami yang baik dan penyayang.. mak pun banyak bantu masa dalam pantang, semoga Allah bagi kesihatan yang baik pada mak..

Jom kita tengok gelagat buah hati Ibu dan Abah ni...

Iqbal kena pekung.. cucu banjarkan..
Sekarang ni da lapan bulan.. Mulut da bising nak cakap.. Geram ibu.. Buat ibu rindu selalu.. Sayang Iqbal Sangat..  



Ibu doakan Iqbal Rizqi akan menjadi anak yang soleh, yang akan berbakti kepada ibu, abah, agama serta negara, dikurniakan rezeki dan kesihatan yang baik.. love u syg.. 

No comments:

Post a Comment